Trykkerivirksomheden Strandbygaard tilføjer nu emballageproduktion som et nyt forretningsben til porteføljen. Den strategiske satsning skal sikre fortsat vækst og løfte omsætningen med 20 til 25 procent om året.
Den danske trykkerivirksomhed Strandbygaard har i mere end 125 år leveret et hav af forskellige tryksager til store og små kunder i det danske erhvervsliv.
Men nu står det ben af forretningen ikke længere alene, efter at Strandbygaard har tilføjet endnu et ben til forretningen i form af emballageproduktion. Og det valg giver på alle måder god mening, hvis man spørger medejer, Claus Scotwin.
“Emballage bruges over alt til eksempelvis tandpasta, chokolade og vin, så er det et oplagt område for os at udvikle på forretningen. Vi arbejder hver eneste dag målrettet på at styrke vores forretningsmodel og sikre en økonomisk bæredygtig fremtid, og med emballage-delen skaber vi en naturlig overgang, så vi har et ben mere at stå på,” siger han.
Satsningen skal ifølge Claus Scotwin fortsætte virksomhedens vækstrejse, hvor bruttofortjenesten de seneste fem år er steget med 132 procent til 19,7 millioner kroner i seneste regnskab.
“Der er plads til os på emballagemarkedet, og vi går som udgangspunkt efter det mindre kundesegment. Det første år bliver et læreår, hvor medarbejdere og processerne skal konverteres, men i de efterfølgende år skruer vi op for forventningerne.”
Ifølge Claus Scotwin er målet, at Strandbygaard med det nye forretningsben skal øge den samlede opsætning med 20 til 25 procent om året. Det skal blandt andet på sigt ske via salg til det Tyskland, Polen, Norge og Sverige.