Med det nystartede PR-bureau Rose PR vil Regitse Rosenvinge hjælpe hoteller og rejsebrands over hele Norden ind i en ny virkelighed, hvor forbrugernes ønsker og drømme ser markant anderledes ud end for få år siden.
Som forbrugere er vores tilgang til luksus under forandring, især her i Norden. Det mærker man tydeligt på hotellerne i hele Skandinavien, hvor gæsterne i stigende grad efterspørger noget andet end tidligere.
Den nye tilgang kaldes quiet luxury – en luksusform, der i højere grad handler om nærvær, natur og stilhed end om butlers og femstjernede hoteller. Ifølge Regitse Rosenvinge, der netop har grundlagt PR bureauet Rose PR, åbner denne tendens op for helt nye typer ophold og oplevelser, som hoteller og rejsebrands skal forstå og kunne kommunikere, hvis de vil fange forbrugernes opmærksomhed.
“PR handler grundlæggende om storytelling. Vi hjælper brands med at finde den menneskelige, emotionelle historie og formidle den, så den vækker genklang. Vi arbejder strategisk med både influencer marketing og brand management – og tror stærkt på værdien af community og events, også i lille skala,” siger hun.
Hul i markedet
Rose PR består af specialister med base i Danmark, Norge og Sverige og har som mål at ændre måden, man kommunikerer og brander sig i rejsebranchen.
“Et hotel er ikke bare en seng. Det er et brand og et mødested med gastronomi, wellness og bæredygtighed som naturlige omdrejningspunkter. Mens andre ofte holder fast i klassisk PR, kombinerer vi det traditionelle med moderne greb: influencer-samarbejder, stærkt visuelt content og målrettet brandfortælling,” siger hun.
Hun understreger, at selvom flere bureauer har været på markedet længe, er der stadig plads til fornyelse. Mange har endnu ikke udnyttet det fulde potentiale i influencers og nye formater.
“Vi fokuserer især på det voksende marked for alternative luksusoplevelser – særligt i Norge, hvor efterspørgslen er stærk. Rejsende i dag leder efter noget med kant og autenticitet. Det hjælper vi dem med at finde – og hotellerne med at formidle.”
Selvom der allerede findes flere bureauer med fokus på hotel- og rejsebranchen, ser hun et klart hul i markedet, hvor Rose PR kan gøre sig gældende – og med tiden blive en betydelig spiller.
“I modsætning til mange andre, der kun dækker ét marked ad gangen, arbejder vi nordisk fra start – og er lige stærke i Danmark, Norge og Sverige, og vi ser et klart potentiale i at blive førende inden for moderne PR for hoteller og rejsebrands i Norden,” siger Regitse Rosenvinge.