Virksomheden Juice indgår strategisk samarbejde med Ase, Krifa og CA Karrierepartner & a-kasse om ny, innovativ jobmatchplatform. Den vil blandt andet gøre det nemmere at rekruttere og skifte job.
Rekruttering er en hovedpine for mange virksomheder – og for mange jobsøgende er det også en kilde til stress og lange kampe ved tasteturet, for at sælge sig selv bedst muligt for en kommende potentiel arbejdsgiver.
Det vil David Beckmann lave om på, og derfor har han sat den danske startup-virksomhed, Juice, i verden. Virksomheden vil med hjælp fra ny teknologi vil den gøre det nemmere, mere præcist og mindre ressourcekrævende for både virksomheder og kandidater at nå frem til hinanden – og har samtidig indgået en samarbejdsaftale med Krifa, Ase og CA Karriere & a-kasse.
“Samlingen af tre fremsynede a-kasser omkring vores innovative tilgang til jobsøgning og rekruttering repræsenterer en potentiel game changer. Vi har nu reelt muligheden for at vende op og ned på, hvordan job søges og besættes. Det er en utrolig spændende rejse, og jeg er overbevist om, at samarbejdet vil være med til at definere fremtiden for jobmarkedet i Danmark”, siger David Beckmann.
Konkret fungerer platformen på den måde, at kandidaten på Juice laver en profil, som blandt andet kvalificerer faglighed, kompetencer og ønsker til drømmejobbet. På den anden side sidder virksomheden og søger direkte ind i en liste af motiverede og kvalificerede kandidater. Der bliver herefter skabt kvalificerede matches mellem udbud og efterspørgsel, og kandidaten vil være helt anonym, indtil personen har accepteret et jobmatch.
“Løsningen taler derfor også ind i hele diversitets- og inklusionsproblematikken, da Juice fra start er tænkt bias-fri”, siger David Beckmann.