Nadia Villum Nielsen, 37, er fra 1. december udnævnt til Head of Pricing hos Ahlsell Danmark, der har et sortiment på mere end en halv million varenumre til industrien og byggeriet.
Nadia Villum Nielsen, der kom til Ahlsell i september 2024 som Senior Pricing Manager, tager nu et skridt op ad karrierestigen og skal som Head of Pricing stå i spidsen for virksomhedens arbejde med intelligent prissætning.
Hun har finansbaggrund og har bl.a. været hos grossisten Brdr. A&O Johansen, hvor hun arbejdede med prissætning som teamleder for kundeindsigter og data. Senest har hun været Customer Excellence Manager hos it-distributøren EET.
“I Ahlsells pricingteam arbejder vi datadrevet med intelligent prissætning for at kunne identificere de rette priser på produkterne og udnytter AI, hvor det giver mening. Samtidig har vi fokus på at udvikle gode værktøjer til vores sælgere, så de kan udarbejde tilbud og årsaftaler, der rammer rigtigt på prisen – og sikrer den gode kundeoplevelse,” siger Nadia Villum Nielsen.
Det er et komplekst område, Nadia Villum Nielsen har fået ansvaret for. Ahlsell har et sortiment på mere end 500.000 varenumre til industrien og byggeriet, og mere end 30.000 kunder, og priserne på bl.a. byggematerialer varierer ofte fra måned til måned. Samtidig opererer Ahlsell i et stærkt konkurrencepræget marked, hvor priserne ofte vejer tungt for kundernes valg.