Alefarm Brewing A/S har øget sin omsætning med 16 procent i perioden fra juli til november 2024 sammenlignet med samme måneder sidste år. Væksten kan især tilskrives den fortsatte indsats i de digitale kanaler.
Det sydsjællandske bryggeri, Alefarm Brewing, har oplevet en vækst i omsætningen på 16 procent fra juli til november 2024. Bryggeriet leverer til både private forbrugere og distributører på globalt plan.
Omsætningen i 2. halvår er som regel lidt højere end i 1. halvår, og 2024 er ingen undtagelse. I første halvår var væksten omkring 13 procent, mens den foreløbige vækst i 2. halvår indtil november er steget til mere end 16 procent.
Denne stigning kan især tilskrives de fortsatte forbedringer i de digitale salgskanaler, men der er også positive resultater i andre salgskanaler, hvor nye kunder er kommet til. Der arbejdes målrettet på tværs af alle kanaler, og indsatsen ser ud til at give resultater på flere fronter.
“Vi har arbejdet benhårdt for at skabe de gode resultater, som vi har set i denne periode – og som vi virkelig glæder os over. Efterspørgslen efter det gode øl fra Alefarm Brewing vokser fortsat, og vi er enormt glade for de mange nye kunder, som hele tiden kommer til,” siger CEO, Kresten Thorndahl.
Han fortæller videre, at han især er taknemmelig over de mange bestående og trofaste kunder, som holder ved. Bryggeriet er er nu 15 procent foran sidste års omsætning år-til-dato, hvilket fortsat er i tråd med de udmeldte forventninger for indeværende regnskabsår.