Der har været gang i væksten det seneste år hos emmerys, der kommer ud af seneste regnskabsår med solid stigning i både omsætning og besøgende.
Tidens kriser er ikke gået udenom bagerkæden emmerys, der også har været ramt af prisstigninger, inflation og de mange andre af tidens dårligdomme.
Ligesom resten af detail- og fødevarebranchen har emmerys været ramt af voldsomme stigninger på energi og visse råvarer, men kæden har truffet et aktivt valg om at absorbere en stor del af de ekstra omkostninger internt frem for at lade kunderne betale i fuldt omfang.
”Vi har naturligvis også reguleret vores priser, men har valgt at være meget konservative, og vi kan se at vores gæster har belønnet os for det. Vi har haft en stor vækst i antallet af besøg, og stigningen i vores omsætning skyldes først og fremmest, at vi har flere besøgende,” siger CEO, Shahriar Bakhshpour.
Han fortæller videre, at han til trods for et lavere resultat end forventet, er godt tilfreds med resultatet. Samtidig ser han positivt på fremtiden, og mener, at kæden er på rette vej i et ellers udfordrende marked.
”Jeg har tålmodighed og tillid til, at vi er på rette vej. Det er to af grundene til vores regnskab for 2022, som er det bedste i kædens historie. Vi har en stigning på godt 10 millioner i bruttofortjeneste, og selv om EBITDA er lavere end forventet, er den stadig 2,8 millioner bedre end forrige år, som ellers var vores bedste regnskab i mange år,” siger Shahriar Bakhshpour.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk

