En ny spørgeskemaundersøgelse fra YouGov sætter fokus på danske virksomheders brug af tablets. Det er der kommet en række bemærkelsesværdige svar ud af.
Intet varer evigt, og heller ikke den vifte af teknologiprodukter, vi får fra vores arbejdspladser i form af telefon, tablets og meget andet. Men hvorfor går alle disse ting i stykker, og hvis skyld er det egentlig, når det sker?
Spørger man ude i virksomhederne, er det overvejende medarbejdernes skyld, når tablets på en eller anden måde går i stykker. Det viser ny undersøgelse foretaget af YouGov på vegne af Panasonic TOUGHBOOK i Danmark.
Når en arbejdstablet går i stykker, finder 31 % af de IT-ansvarlige i danske virksomheder det sandsynligt, at det er medarbejdernes egen skyld.
Resultatet overrasker Stefan Lindau, der er nordisk landechef for Panasonic TOUGHBOOK. Ikke mindst fordi samme undersøgelse viser, at 65 % af de adspurgte mener, at tablets generelt er for skrøbelige.
“Undersøgelsen bekræfter, at moderne tablets generelt bliver opfattet som værende for skrøbelige. Derfor er det for mig ret overraskende, at så mange virksomheders IT-ansvarlige peger i retning af medarbejderne som forklaring på, at enhederne går i stykker. Umiddelbart virker det mere oplagt at overveje, om kvaliteten og holdbarheden af produkterne er god nok,” siger Stefan Lindau.
Af spørgeskemaundersøgelsen fremgår det ligeledes, at bærbare PC’er er det mest udbredte arbejdsværktøj blandt danske virksomheder. Således svarer 70 % af de adspurgte, at de benytter bærbare computere til at udføre deres arbejdsopgaver. 32 % af de adspurgte svarer desuden, at de benytter tablets i deres daglige arbejde.