SPENN Technologies har indgået en aftale med betalingsselskabet Spoko, om at tilbyde øjeblikkelige internationale pengeoverførsler til 136 lande via appen.
“Det er godt nyt for alle nuværende og fremtidige SPENN-brugere. Vi tilføjer remittering, som er meget efterspurgt og ikke mindst et globalt marked, som en tjeneste i appen. Det vil øge-appens attraktivitet, og det vil generere omsætning,” siger Jens Glaso, administrerende direktør i SPENN Technology.
Ifølge aftalen mellem de to parter, vil SPENN Technology modtage 70 % af alle indtægter, genereret gennem dette partnerskab.
Spoko er et hurtigtvoksende betalingsfirma, der tilbyder øjeblikkelige internationale pengeoverførsler over hele verden, rettet mod det 1,7 mia. store og ubankede forbrugermarked med mobiltelefoner, men hvor der ingen bankkonti er involveret. Dette er naturligvis det samme marked, som SPENN retter sig mod med et mål om finansiel inklusion.
Spoko blev etableret i 2019, og har i dag mere end 850.000 kunder, hvoraf 65 % er i Nigeria og Ukraine. Som et af de få tilbageværende internationale pengeoverførselsselskaber i det krigshærgede Ukraine, har Spoko besluttet at tilbyde gratis pengeoverførsel til alle ukrainere.
Spoko er ejet af det svenske selskab, Global Direct Partners.
“Vi er glade for at samarbejde med SPENN for at få adgang til flere afrikanske markeder. Vi betragter os selv som et perfekt match med dem, da vi kan tilbyde dem en ny service, og SPENN kan hjælpe os med at udvide vores kundebase,” siger Global Direct Partner-ejer ,Anders Holmstedt.
Jens Glaso ser også meget frem til det nye samarbejde.
“Dette partnerskab åbner nye indtægtsstrømme for os. Vi har over et stykke tid været ivrige efter at komme ind på pengeoverførselsmarkedet, og vi mener, at et partnerskab med Spoko er en fantastisk måde at gøre det på. Diasporaoverførsler til Afrika er meget dyre, og det er vores mål at tilbyde øjeblikkelige overførsler til SPENN til konkurrencedygtige priser.”