Falck udbygger sin position inden for telemedicin med købet af Hejdoktor, der er førende inden for online sundhedsydelser i Danmark. Købet er et led i Falcks langsigtede strategi om at udbrede flere digitale sundhedsløsninger, der forebygger indlæggelser og øger adgangen til sundhedsydelser.
Der er blevet trykket hånd og lavet underskrifter hos både Hejdoktor og Falck, efter at Danmarks førende leverandør af online sundhedsydelser nu er blevet en del af Falck-koncernen.
Med opkøbet søger Falck at styrke sin globale position inden for telemedicin, og får hermed adgang til Hejdoktors sundhedsfaglige team og deres digitale udviklingsteam, der i dag forbinder brugere med læger og sundhedsspecialister.
Mere end 1,7 mio. danskere har adgang til Hejdoktors services, og selskabet har en forventet omsætning på 36 mio. kr. i 2023.
”Med Falck har vi fundet et godt strategisk og kulturelt match, hvor både vores forretning og medarbejdere kan gro. Det har fra starten været tydeligt, at vi deler de samme visioner om at udvikle digitale sundhedsløsninger, der giver flere adgang til sundhed. Vi glæder os til at blive en del af Falck-familien, og til at udbrede vores tilgang til Falcks markeder og kunder – og dermed hjælpe endnu flere end vi gør i dag,” siger CEO i Hejdoktor, Mikkel Geertsen.
Falck er allerede i dag en stor spiller inden for telemedicin, og har bl.a. mere end en en halv mio. brugere i Colombia, der abonnerer på online lægehjælp.
”Med købet af Hejdoktor lægger vi endnu en strategisk investering i at udbrede og fremme digitale sundhedsløsninger. Der er en konstant stigende efterspørgsel på sundhedsløsninger, og Hejdoktors stærke digitale platform og dygtige medarbejdere kan ikke alene være med til at styrke Falcks position inden for telemedicin, men rummer også et kæmpe potentiale i forhold til at gøre sundhed mere tilgængeligt for flere,” siger CEO i Falck, Jakob Riis.