Den internationale outsourcing-, compliance- og rådgivningskoncern Azets overtager danske Solteq Plc’s -forretning inden for Microsoft Dynamics 365 Business Central- og LS Retail.
Den nye aftale, der er indgået mellem Solteq Plc. og Azets indebærer, at omfatter de professionelle tjenester, medarbejdere og kunder, der er relateret til Solteqs Microsoft BC- og LS Retail-forretning. Den årlige omsætning i den opkøbte virksomhed er på ca. 11,2 millioner euro.
Allerede i dag leverer Azets outsourcede regnskabstjenester baseret på Microsoft Business Central-løsninger både lokalt og internationalt, og med det nye opkøb vil de styrke deres egen profil over for eksisterende og nye kunder.
“Det er en logisk fortsættelse af de tidligere gennemførte transaktioner. Azets er en naturlig afløser for os indenfor Microsoft Dynamics 365 Business Central og LS Retail, og de er en fremragende vækstplatform for den frasolgte virksomhed og de eksperter, der arbejder her,” siger Aarne Aktan, administrerende direktør for Solteq Plc.
Han fortællere samtidig, at selskabet nu vil vi fokusere endnu mere på udvalgte softwareløsninger og it-ekspertydelser til energisektoren, detailhandlen og e-handel. Desuden nedbringer transaktionen virksomhedens gæld betydeligt.
Som en del af opkøbet bliver omkring 60 dygtige medarbejdere, der arbejder i Finland, Sverige, Norge og Danmark, overflyttet til Azets-teamet.
“Når vi kombinerer kompetencerne fra den erhvervede virksomhed med Azets’ kompetencer indenfor Microsoft Dynamics 365 Business Central og LS Retail, er det en del af vores ambition om at blive en vigtig implementeringspartner og leverandør af Business Central-baserede tjenester og løsninger internationalt. Det giver gode muligheder for vækst gennem vores lokale og internationale kunder og vores tilstedeværelse i hele Europa,” siger Ulla Nikkanen, administrerende direktør for Azets Finland.