Alefarm Brewing A/S, der har oplevet betydelig vækst i 2024, gennemfører nu en vigtig organisationsændring. Efter næsten 10 år som administrerende direktør træder Kasper Tidemann tilbage – og helliger sin tid til andre dele af forretningen.
Nogle gange skal man blande kortene og prøve en ny taktik – og det er lige, hvad man nu har gjort hos det danske bryggeri, Alefarm Brewing, der skifter ud på direktørposten efter ti år med Kasper Tidemann i spidsen.
Den nu forhenværende adm. direktør træder tilbage fra sin post for at fokusere på udviklingen af bryggeriets digitale platform. I hans sted tiltræder Kresten Thorndahl, der kommer fra en stilling som Senior Consultant hos Boston Consulting Group.
“Jeg fratræder som administrerende direktør for at give plads til en imponerende dygtig og kompetent profil i form af Kresten Thorndahl. Samtidig giver det mulighed for, at jeg kan fokusere fuldt ud på at realisere strategien for den digitale platform og vores kommende Alefarm-app,” siger Kasper Tidemann.
Bryggeriet, som har skabt vækst på tværs af sine kanaler, rapporterer en stigning på 16 procent i omsætning sammenlignet med samme periode sidste år. Ændringen i ledelsen sker som et led i at styrke bryggeriets markedsposition og optimere salgs- og afsætningsprocesserne, samtidig med at Alefarm forbereder lanceringen af en ny digital platform.
Kasper Tidemann, der forbliver en del af Alefarm Brewing både som største aktionær og hovedansvarlig for den digitale udvikling, udtrykker glæde over den kommende fase i bryggeriets historie.
“”Jeg vil gerne understrege at jeg forbliver som en del af Alefarm Brewing A/S, både som største aktionær og som primus motor på denne digitale udvikling, som vi står overfor. Jeg glæder mig virkelig oprigtigt til den næste fase i selskabets udvikling. Vi er i vækst på alle parametre – og vores rejse er kun lige begyndt!.”