Der er stor efterspørgsel på stadigt mere klimavenlige produkter, ikke mindst inden for animalske produkter, men hos Naturmælk må man nu sande, at for få forbrugere er klar til at betale prisen.
Det skulle være så godt, og så er det faktisk skidt, som den gamle sang lyder.
Og det er lige, hvad man har måtte sande hos Naturmælk, der ellers havde så store forventninger til særmælken Mælkebevægelsen, på hvilken prisen er skruet en krone i vejret i detailhandlen.
Men salgstallene, som man ellers havde ventet sig meget af, har indtil videre langt fra været tilfredsstillende.
Det skriver WatchMedier.
”Vi sælger for lidt af den, som det er nu. Vi har ikke formået at få detailkæderne til virkelig at købe ind på ideen. Der skal vi lidt ud over den her periode med gule-priser, hvor der lige nu kører priskrig,” siger mejeridirektør, Leif Friis Jørgensen.
Så til trods for at der i den grad er fokus på bæredygtighed og behovet for stadigt grønnere produkter i medierne og danskerne imellem, så er det altså ikke alle, der er villige til at betale prisen.
Ved lanceringen af Mælkebevægelsen var håbet for Naturmælk også, at flere andre producenter i kølvandet på lanceringen ville vælge at gå samme vej, men også dette har vist sig ikke at holde stik.
For Leif Friis Jørgensen er der ikke grund til at afskrive Mælkebevægelsen endnu, men han mener derimod, at der skal tages initiativer for at få mælken mere frem i lyset.
“Mælkebevægelsen får lov at være der. Men den skal have et boost, hvis den skal have den effekt, som vi havde drømt om,” siger han til Watchmedier.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk