Ny ejer hos den landsdækkende møbelkæde My Home Møbler sætter kursen mod øget vækst med fokus på det gode købmandskab, både online og fysisk.
De seneste år har My Home Møbler ført en lettere omskiftelig tilværelse, hvor møbelkæden i 2017 blev solgt af Jan Hallas til den svenske koncern, BHG, og tilbagekøbt af Hallas i 2022.
Og med tilbagekøbet kom også en ny strategi for møbelkæden, der nu skulle satse hårdt på at øge den samlede rækkevidde og synlighed overfor kunderne, og dette er blandt andet blevet gjort ved at styrke samarbejdet mellem de fysiske butikker og online.
“Vi skal blive langt bedre til at skabe synlighed omkring vores produkter i kombination med vores andre online-tiltag. Vi forventer, at der helt organisk bliver skruet op for kundetilstrømningen til vores butikker og webshop, når denne sidste brik falder på plads,” siger Rune Kloster, Head of E-commerce hos My Home Møbler.
Det er dog ikke alt i virksomheden, som den nye ejer vil rive op ved roden. Sideløbende med relanceringen af kædens webshop vil My Home Møbler holde fast i de ting, som fungerede hos de forrige ejere. Et tæt samarbejde med affiliate marketingbureauet Daisycon, som de påbegyndte i 2020, er et af de aktiver, der skal styrkes.
“Vi har længe høstet fordel af vores samarbejde med Daisycon, som skaber øget synlighed om vores produkter via deres publisher-netværk. Vi kan tydeligt og målbart se, at de hjælper os længere ud til målgruppen, skaber større kendskab og giver opmærksomhed fra flere relevante kunder,” siger Rune Kloster.
Hos Daisycon oplever Country Manager, Thomas Bak Jensen, at arbejdet for kunder som My Home Møbler har en naturlig synergi med kundens øvrige online-synlighed.
“I takt med at My Home Møblers nye webshop bliver introduceret, forudser vi også, at samarbejdet og resultaterne kun vil stå stærkere. Vi ser frem til at fortsætte et styrket samarbejde under My Home Møblers nye ejere,” siger han.