Det danske sportsbrand liiteGuard har sat turbo på væksten. I de første to måneder af 2025 har virksomheden fordoblet sin omsætning sammenlignet med samme periode sidste år.
Det danske sportsbrand liiteGuard oplever markant fremgang og har allerede fordoblet sin omsætning i årets første måneder sammenlignet med samme periode sidste år. Nu forbereder virksomheden sig på næste vækstfase.
I 2025 satser liiteGuard på at styrke sin position gennem produktudvikling og tættere samarbejde med eksisterende kunder. Med en solid vækst og stigende efterspørgsel er ambitionen at tage brandet videre frem.
“Vi har oplevet en markant vækst de seneste år, og nu er tiden inde til at tage næste skridt. Vi vil cementere vores position på de markeder vi er i, samtidig med at vi fortsat udvikler produkter, der gør en reel forskel for atleter på alle niveauer,” siger Christopher Geertsen, CEO hos liiteGuard.
liiteGuard har investeret massivt i en B2B-retail strategi og har bevidst fravalgt hurtige, men kortsigtede vækststrategier. Selvom dette har været en udfordring i de tidlige år, begynder resultaterne nu at vise sig.
“Vi har valgt at vokse langsigtet og ikke forcere en hurtig eksportstrategi. Det betyder, at vi ikke bare går efter volumen, men efter stærke og værdifulde partnerskaber,” siger Christopher Geertsen.
I dag kommer 80 procent af liiteGuards omsætning fra Danmark, men målet er at opnå en mere balanceret fordeling, hvor eksportandelen stiger til 70 procent over tid. Ambitionen er at blive endnu mere etableret i Sverige og Tyskland, når det kommer til udenlandske marked.