FTZ, Danmarks førende leverandør af reservedele til de professionelle værksteder, støtter op om ‘Tun Din Fremtid’, som er et initiativ, der skal være med til at sikre fremtiden for autobranchen ved at tiltrække og uddanne nye talenter inden for mekanikerfaget.
CEO i FTZ, Michael Gadegaard, forklarer, at det falder helt i tråd med FTZ’s værdisæt, at selskabet støtter op omkring arbejdet med at få flere unge til at vælge mekanikerfaget.
“Vi ser en stor værdi i at støtte ‘Tun Din Fremtid’ og inspirere flere unge mennesker til at vælge mekanikerfaget. Det er essentielt for os at sikre, at der er en stærk og kvalificeret fremtidig arbejdsstyrke inden for autobranchen. Vores tre værdier; Ordentlighed, samarbejde og udvikling, repræsenterer rigtig fint de trends vi ser blandt rigtig mange unge. De ønsker et meningsfyldt arbejde, de kan være stolte af, og hvor de har gode kolleger. Og det er mekanikerfaget en fin spejling af,” siger Michael Gadegaard.
Han sætter samtidig lidt flere ord på FTZ’s tre værdier:
- Ordentlighed: Vi holder vores løfter og står ved vores forpligtelser. Vi spiller en aktiv rolle i samfundet, kommunikerer åbent og ærligt, og handler med integritet.
- Samarbejde: Vi er vores medarbejdere og vores kunder. Drevet af samarbejde og tætte relationer, kan vi kun opnå vækst og resultater sammen.
- Udvikling: Vi stræber efter at skabe bedre, enklere løsninger i alt, hvad vi gør. Vi former fremtiden, fremmer innovation og vækst, og driver vores forretning på en ansvarlig og stadigt mere bæredygtig måde.
“For nogen er mekanikerfaget blot et håndværk. Men for os i FTZ er den en passion, hvor vi samtidig ser det som et både stort ansvar og en vigtig samfundsopgave at sikre, at danskerne har adgang til værksteder med kompetente mekanikere, der samtidig kan få de nødvendige reservedele til en konkurrencedygtig pris og i et tempo, som gør, at Danmarks bilpark er kørende, fordi det er afgørende for, at samfundet har den nødvendige sammenhængskraft,” siger Michael Gadegaard.
Han ser derfor et større samfundsperspektiv i, at FTZ meget aktivt støtter op omkring arbejdet med at få flere unge til at vælge mekanikerfaget.
“Manglen på arbejdskraft er en af de største udfordringer, som autobranchen står overfor. Tun Din Fremtid har til formål at vende denne udvikling ved at samle branchen og skabe opmærksomhed omkring mekanikeruddannelsen. Vi tror på, at jo mere vi står sammen på tværs af branchen, desto stærkere står vi, og desto større succes kan vi opnå i at tiltrække de unge til mekanikerfaget,” siger Michael Gadegaard.