Tæppegiganten Ege Carpets har leveret tæpper til fødevaregiganten Nestlés 4.000 kvadratmeter store skandinaviske hovedkontor i København.
Ege Carpets leverer tæpper til en bred vifte af kunder, heriblandt den internationale luksushotelkæde Marriott, Pepsico og femstjernede krydstogtskibe.
Nu kan medarbejderne hos Nestlé, verdens største fødevarevirksomhed, nyde godt af Ege Carpets kreationer på deres nye skandinaviske hovedkontor i København. I den forbindelse er der leveret farverige løse tæpper til bl.a. café- og loungeområderne samt tæppefliser i afdæmpede nuancer til de mere traditionelle skrivebordszoner.
Rune Stephansen, der er CEO i Ege Carpets, er glad for, at Nestlé har valgt den Herningbaserede virksomhed til at levere tæpper.
“Vi er stolte af, at Nestlé har valgt Ege Carpets som leverandør af tæpper til deres nye skandinaviske hovedkontor. Det viser vores evne til at levere kvalitetsløsninger og bekræfter vores position som førende leverandør til moderne kontormiljøer, som udgør ét af vores kernesegmenter,” siger Rune Stephansen.
Indretningen af det skandinaviske hovedkontor er lavet i samarbejde med interiørdesigneren Laura Scheuer Trøstrup fra The Sweet Spot og rumarkitekten Maria Juul Løhde fra WINK.
Ønsket fra Nestlé har været at skabe en arbejdsplads, som skulle rumme den nye måde at arbejde på, hvor medarbejderne skifter imellem arbejde ved skriveborde i stillezoner, uformelle møder i hyggelige og mere afslappede sofamiljøer.
Ligeledes er der skabt plads til fordybelsestid i vindueskarme, som er indrettet med mønstrede hynder og puder til formålet. Og så skulle indretningen være let, sjov, farverig og fortælle en samlet fortælling om Nestlé.
Ege Carpets oplever, at flere virksomheder efterspørger en fortælling, når det kommer til interiørdesign og herunder valg af tæpper.
“Vi oplever en stigende efterspørgsel fra virksomheder, der ønsker, at deres tæpper skal formidle en historie eller en særlig stemning. I den kontekst udgør vores Highline-koncept en god mulighed for at udnytte tæppets potentiale til at skabe en unik og betydningsfuld fortælling i form af specialdesignede mønstre eller kollektioner udviklet af internationalt anerkendte designere såsom Tom Dixon eller vores egne designspecialister i Ege Design Studio,” siger Rune Stephansen.
Nestlé er til stede i over 187 lande og råder over mere end 2.000 mærker på verdensplan.