Den danske fintech-virksomhed Inpay, der specialiserer sig i betalinger på tværs af landegrænser, kom flyvende gennem 2023. Omsætningen er vokset med 23 procent til 447 mio. kr. fra 362 mio. kr. i 2022.
I 2023 tog Inpay en række skridt mod at realisere sin ekspansionsstrategi ved at udvide sit netværk geografisk og dermed give kunder adgang til et bredere udvalg af betalingsmuligheder i de strategiske nøglemarkeder.
Det har vist sig at være en god taktik, når man ser på regnskabet for 2023, der viser en organisk vækst i omsætningen samt et rekordhøjt antal gennemførte transaktioner.
Omsætning på 447 mio. kr., en stigning på 23 procent fra 362 mio. kr. fra året før, og samtidig er viser årets resultat en stigning på 50 procent fra 42 mio. kr. i 2022 til 63 mio. kr. i 2023.
”Resultatet for 2023 afspejler den effektive driftsmodel, vi har udviklet som en del af vores næste vækstfase. Vi har etableret en dyb indsigt i både de kundesegmenter, hvor vi allerede er til stede, og i de nye områder, vi planlægger at gå ind i,” siger CEO, Thomas Jul, og fortsætter.
“Det betyder, at vores vækst nu er drevet af en dybere forståelse af behovene i vores nøglemarkeder. Det har rustet os til yderligere skalering, så vi både nu og i fremtiden kan levere øget værdi til vores kunder med en endnu større hastighed og en øget effektivitet.”
I løbet af året føjede Inpay 18 nye markeder til porteføljen, og inden for det næste år har selskabet planer om at ekspandere til yderligere 60 lande verden over, og efter et succesfuldt 2023 i Mellemøsten har Inpay som et led i vækstplanerne i begyndelsen af 2024 etableret sig lokalt i Dubai.
Formålet er at forbedre kundeoplevelsen gennem lokal ekspertise. I den kommende tid vil Inpay udvide sit geografiske aftryk endnu mere med en lokal tilstedeværelse som også vil omfatte Asien-Stillehavsområdet, Latinamerika og Nordamerika.