En ny medlemsundersøgelse blandt Horestas hotelmedlemmer viser, at især hotellerne i København fokuserer deres strategi for resten af året på bæredygtighed og digitalisering.
Grøn og digital omstillinger vinder mere og mere frem i bevidstheden hos mange danske hoteller, og især i København er det de emner, der får mest opmærksomhed, når der tænkes på fremtiden.
I hvert fald svarer over 90 procent af hotellerne i København, der har responderet i undersøgelsen, at bæredygtighed indgår i deres strategi for resten af 2023. Næsten lige så mange angiver, at de vil fokusere deres strategiske indsats på mere digitalisering.
“Gæsterne stiller højere krav til hotellernes bæredygtighed og digitalisering. Det er generel samfundsudvikling, som også skinner igennem i hotelbranchen,” siger Jeppe Møller-Herskind, kommerciel direktør i Horesta.
Vender vi blikket lidt væk fra København, ser billedet dog lidt anderledes ud. Her svarer 75 procent godt nok, at de vil fokusere strategien på bæredygtighed, men ellers er det med henholdsvis 84 procent og 75 procent omkostningsbesparelser og forbedring af kvaliteten, der vejer tungest i de strategiske overvejelser.
“Uden for København oplever hotellerne dog en stagnation, og derfor er der et større fokus på omkostningsbesparelser end på mange andre områder i øjeblikket. Men alt i alt betyder de strategiske valg, at den samlede danske hotelbranche vil kunne tilbyde er mere attraktivt produkt, som vil tiltrække flere danske såvel som internationale turister,” siger Jeppe Møller-Herskind.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk