Julen står så småt for døren, og der skal efterhånden tænkes i gaver til nære og fjerne bekendte. I de fleste danske virskomheder er det en tradition at give medarbejderne julegaver, og gaverne bliver i disse og stadigt større.
Det’ sørme, det’ sandt, at det snart er december, og dermed begynder det frygtede juleræs også så småt at vise sit ansigt i de mange danske hjem – og i de mange danske virksomheder.
Det skriver Børsen.
For de fleste danske virksomheder har tradition for at give medarbejderne en julegave i en eller anden form. Nogle får et par flasker vin, andre får muligheden for selv at bestemme, mens andre igen har en helt tredje løsning. Hos Gavefabrikken, Nordens største leverandør af firmajulegaver, mærker man i disse år, at julegaverne til medarbejdere har fået vokseværk.
Her levere man gaver til en million danske virksomheder og organisationer, og omsætningen er vokset med ni procent det seneste år, og man har sat omsætningsrekord 14 år i træk.
“Overordnet set er vi meget tilfredse. Selvom vi har haft nogle udfordringer på det svenske marked, er vi båret af det danske resultat” siger Nikolai Kiim, adm. direktør for Gavefabrikken til Børsen.
I det hele taget er der i disse år vækst i de personalegoder, virksomhederne kaster efter deres ansatte i form af julegaver og andet. Ifølge Niels Westergaard-Nielsen, der er økonom og professor ved Center for Corporate Governance på CBS, er det en konsekvens af det ophedede arbejdsmarked, hvor medarbejderne er svære at finde, og det glæder om at holde fast i dem, man har.
“Vi ser, at virksomhedernes fantasi øges med hensyn til, hvordan man kan tiltrække og ikke mindst fastholde medarbejdere. Derudover har arbejdsmarkedet ændret karakter hen over årene, hvilket har gjort det dyrere for arbejdsgivere at udskifte medarbejdere end tidligere,” siger han.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk