Med ti shoppingcentre på tværs af Norden, har Steen & Strøm sat sig store mål for bæredygtighed. Resultatet har ifølge selskabet selv overgået alle forventninger.
Bæredygtighed spiller en stadigt større rolle i alle hjørner af erhvervslivet, og således også hos landets shoppingcentre. Hos Steen & Strøm lancerede man i 2018 et femårigt bæredygtighedsprogram med 32 konkrete målsætninger, der skal drive bæredygtigheden fremad.
Her fem år senere har gruppen opnået planens mål med en gennemsnitsprocent på 99,8 %, hvilket bl.a. omfatter flere certificeringer og anerkendelser samt gennemførelse af lokale bæredygtighedsinitiativer. Selskabt har tre shoppingcentre i Danmark. Det er Bruuns Galleri i Århus, Field’s i København og Bryggen i Vejle.
I 2022 modtog Klépierre-gruppen, som Steen & Strøm er en del af, for tredje år i træk en A-rating fra den globale non-profit miljøorganisation CDP for #climatechange og sit initiativ for klima-gennemsigtighed samt resultater i forhold til klimaforandringer.
“En A-rating er en kæmpe anerkendelse af Klépierre-gruppen, som vi er stolte over at være en del af – præcis ligesom #ActforGood-initiativet og vores miljøinitiativ, Act for the Planet, samt vores forpligtelse til at begrænse den globale opvarmning til 1,5° C”, siger Steen & Strøms CEO, Marie Caniac.
Selskabet af ligeledes oprettet flere kampagner sammen med både lejere og eksterne aktører, f.eks. inden for genanvendelse, fundraising for organisationer, som arbejder for at bekæmpe kræft og faciliterer samtaler i den gode sags tjeneste.
“Vores bæredygtighedsarbejde stopper ikke her. Nu fortsætter vi med at opbygge den mest bæredygtige platform inden for detailhandel ud fra en ny strategi for miljø og socialt ansvar, Act4Good™ – nu med endnu mere ambitiøse målsætninger og nye udfordringer”, siger Marie Caniac.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk

