Den danske tæppeproducent har udviklet en ny tæppekvalitet, hvor den plyssede overflade består af hundrede procent uld. Uld er et fornybart materiale og er derfor et vigtigt skridt i indsatsen for at øge andelen af genanvendelige materialer i virksomhedens produktion.
Ege Carpets indfører løbende bæredygtige tiltag i produktionen for at gøre denne så skånsom for miljøet som muligt.
Seneste tiltag er tæpper i hundrede procent uld, som står i kontrast til den normale branchestandard bestående af et blandingsgarn i firs procent uld og tyve procent nylon.
Rune Stephansen, CEO hos Ege Carpets, er stolt af, at sortimentet nu udvides med endnu et produkt i ren uld.
“Vi forsøger hele tiden at udvikle vores forretning. Derfor er vi naturligvis stolte over nu at kunne tilbyde vores kunder flere forskellige tæppeløsninger i hundrede procent uld, som er et fornybart naturmateriale. På den måde reducerer vi forbruget af nye plastmaterialer. Desuden har tæpper i hundrede procent uld en højere isoleringsværdi end sammenlignelige tæpper af andre fibertyper og påvirker derfor rumtemperaturen, så den opfattes højere, end den er, hvilket reducerer energiomkostningerne,” siger Rune Stephansen.
Den nye tæppekvalitet er en del af Ege Carpets Highline-koncept, hvor kunder kan designe deres tæpper præcis, som de ønsker. Det kan være i form af et design, der inkorporerer virksomhedslogo, geografisk placering eller noget helt tredje.
Hos Ege Carpets mærker man allerede, at interessen for tæpper i hundrede procent uld er stor blandt deres kunder.
“Der er i den grad efterspørgsel efter innovative materialeløsninger i dag. Vi sælger især til kunder i krydstogt-, kontor- og hotelbranchen, som i stigende grad bliver målt på deres præstationer i forhold til bæredygtige indsatser. Den nye tæppekvalitet imødekommer denne efterspørgsel uden at gå på kompromis med kvalitet eller design. Tværtimod,” siger Rune Stephansen.