Set over de første ni måneder af regnskabsåret voksede omsætningen RTX med 16,7 procent til 407,3 millioner kroner, og uden valutaeffekten svarer væksten til 18 procent.
Det går støt og roligt fremad i danske RTX, der i den seneste delårsrapport har kunnet noterer sig, at omsætningen er steget til 146,9 millioner kroner – svarende til en stigning på 3,5 procent i forhold til samme periode sidste år.
Bruttoavancen lå på 51,7 procent i tredje kvartal og 50,7 procent samlet for de første ni måneder. Denne fremgang skyldes især en bedre produktmiks og øget salg i Healthcare-segmentet.
“Jeg er glad for at kunne offentliggøre fortsat stærkt momentum i 3. kvartal, primært drevet af Enterprise segmentet, hvor vi ser en solid og konstant efterspørgsel, især fra de langvarige kunderelationer samt detail segmentet. Vi ser også stabil fremdrift i Healthcare segmentet, hvor RTX’s produkter fortsat er kritiske komponenter i avancerede patientovervågningssystemer,” siger adm. direktør, Henrik Mørck Mogensen.
EBITDA-resultatet steg markant til 15 millioner kroner i tredje kvartal og 22,2 millioner kroner for de første ni måneder. Til sammenligning lå EBITDA i samme periode sidste år på henholdsvis 9,4 millioner kroner og minus 20,1 millioner kroner.
Tager vi krystalkuglen frem, så er man hos RTX da også ganske overbeviste om, at fremtiden vil byde på flere pile, der alle peger i den rigtige retning. Således forventes nu en omsætning på mellem 530 og 560 millioner kroner for hele året. Det er en tydelig opjustering fra de tidligere forventede 490 til 530 millioner kroner.
Driftsresultatet før afskrivninger ventes at ende på 25 til 35 millioner kroner mod tidligere 0 til 20 millioner kroner, og driftsresultatet ligger nu i intervallet minus 5 til plus 5 millioner kroner – markant bedre end det tidligere forventede underskud på op til 35 millioner kroner.
“Med en stærk ekspertise og en global kundebase er selskabet solidt funderet. Ved at udvide vores tilstedeværelse og fokusere på de strategiske prioriteter styrker vi vores evne til at drive bæredygtig vækst og skabe langsigtet værdi,” siger Henrik Mørck Mogensen.

