Det danske fodboldmedie, Tipsbladet, er blevet opkøbt af den globale sportsmediegruppe, Better Collective, der dermed opruster på det danske marked.
Siden grundlæggelsen i 1948 har Tipsbladet været en fast del af den danske fodboldverden, og har rapporteret om blandt andet kampe, klubber og transfers i nu 75 år.
Nu har ejeren, Henrik Stegger Nielsen solgt fodboldbladet for for 48,5 mio. kr. til Better Collective, der er en global sportsmediegruppe.
”Siden 2007, hvor jeg købte Tipsbladet, har jeg knoklet for at gøre det til en sund og bæredygtig forretning. Det er lykkedes, og jeg kunne dårligt forestille mig nogle bedre købere af Tipsbladet end Better Collective. Jeg ved, at de både vil passe godt på Tipsbladet og med deres ambitioner og kompetencer udvikle det i endnu højere grad,” siger Henrik Stegger Nielsen, der fortsætter i en ny rolle hos de nye ejere.
Det er ikke tilfældigt, at valget faldt på Tipsbladet, da Better Collective gik i markedet for at finde det rette sted at investerer. Med mere end seks millioner månedlige læsere, er Tipsbladet blandt de største på markedet i Danmark.
”Tipsbladet og mediets medarbejdere har opbygget en unik position på det danske sportsmarked og er et medie, der vil supplere vores danske medieportefølje på en god måde. Vi vil investere i udviklingen af Tipsbladet.dk for yderligere at styrke indholdet på tværs af digitale kanaler. Dermed vil Tipsbladet blive en endnu mere attraktiv annoncepartner for virksomheder, der ønsker at aktivere deres brand i en relevant sportskontekst,” siger vice president Europa i Better Collective, Esben Skou Vinther.