Ved at forbinde SPENNs Mobile Wallet-brugere til en global online markedsplads, vil de sammen med Mastercard gøre de afrikanske brugere i stand til at foretage sikre e-handelsbetalinger.
Danske SPENN og Mastercard har annonceret et strategisk partnerskab, der vil gøre det muligt for SPENN Mobile Wallet-brugere – selv dem uden bankkonti – at foretage sikre og nemme digitale betalinger på Mastercard-netværket, herunder internationale e-handelstransaktioner.
Med aftalen vil SPENN lancere et virtuelt Mastercard-kort, der giver deres Mobile Wallet App-kunder nye måder at få adgang til og betale for produkter og tjenester hos de millioner af e-handelshandlere, der accepterer Mastercard.
Den virtuelle Mastercard-betalingsløsning vil blive knyttet til SPENN Mobile Money tegnebøger, og på måde kan forbrugere og små virksomheder foretage betalinger til lokale og globale online brands og kan betale med over 15.000 Kazang-enheder i Zambia.
Dette betyder, at e-handelstransaktioner kan udføres øjeblikkeligt gennem de mobile tegnebøger til en bred vifte af betalinger, herunder rejser, abonnementstjenester og regningsbetalinger, samtidig med at det sikres, at kundens økonomiske data altid er sikre og private.
“Vi er ekstremt stolte af at samarbejde med Mastercard. At få en verdensførende betalingsteknologivirksomhed til at give en sådan anerkendelse til SPENN, er både spændende og ydmygende,” siger Jens Glaso, CEO for SPENN Technology, og tilføjer;
“Partnerskabet understøtter også SPENNs strategi for at muliggøre mere effektive og problemfrie betalinger online, hvilket øger den finansielle inklusion.”
Partnerskabet vil samtidig hjælpe Mastercard med at fremme sit verdensomspændende engagement i finansiel inklusion, også styrke dem i løftet om at bringe i alt 1 milliard mennesker, 50 millioner mikro- og små virksomheder og 25 millioner kvindelige iværksættere ind i den digitale økonomi inden 2025.
“Vi er glade for at samarbejde med SPENN for at bringe mere sikre og problemfri betalingsoplevelser til deres kunder. Fintech’s spiller en afgørende rolle i at aktivere den digitale økonomi og er derfor en kritisk partner for os til at drive den finansielle inklusionsdagsorden fremad,” siger Vincent Malekani, landechef for Zambia og Malawi hos Mastercard.
Det virtuelle SPENN-Mastercard-kort vil blive rullet ud i 2023, først i Zambia, og derefter på tværs af andre afrikanske markeder, herunder Rwanda, Tanzania og Nigeria.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen:
E-mail: klaus@marketconnect.dk