FTZ henter stærk profil fra Lemvigh-Müller. Anders Voldsgaard Clausen tiltræder den 1. juni 2025 som ny salgsdirektør og bliver en central aktør i den fortsatte professionalisering og vækstrejse i FTZ.
FTZ udvider sin øverste ledelse med ansættelsen af den 47-årige Anders Voldsgaard Clausen som salgsdirektør. Han kommer med solid erfaring fra en række toneangivende større danske og internationale B2B-koncerner – senest som Senior Sales Director i Lemvigh-Müller – og får i FTZ ansvaret for at styrke og videreudvikle salgsorganisationen i en tid, hvor virksomheden intensiverer sit strategiske fokus på kunder, kundeoplevelser og værdiskabende partnerskaber.
“Vi befinder os i en tid med hastig udvikling i autobranchen – både teknologisk og forretningsmæssigt. Derfor er det afgørende, at vi hele tiden styrker vores organisation og ledelseskraft med profiler, der kan udvikle FTZ’s markedsleder position. Anders Voldsgaard Clausen bringer netop den kombination af strategisk forståelse, stærk eksekveringskraft og menneskelig ledelse, som vi har ledt efter. Han har en dokumenteret evne til at skabe resultater, samtidig med at han udvikler velfungerende og motiverede teams,” siger Michael Gadegaard, CEO i FTZ.
Bæredygtig ledelse og datadrevet tilgang
Anders Voldsgaard Clausen har i sin tidligere rolle haft P&L-ansvar for en forretningsenhed med en milliard-omsætning, og har stået i spidsen for omfattende transformationer, hvor han har øget indtjeningen markant gennem digitalisering, datadrevne værktøjer og salgsperformanceledelse. Han har samtidig formået at styrke både medarbejder- og kundetilfredshed.
“FTZ har en unik markedsposition, et stærkt brand og ikke mindst en tydelig retning for fremtiden. Det er en kombination, som man sjældent møder – og som gør det ekstra motiverende at blive en del af holdet. Jeg glæder mig til at bidrage til FTZ’s fortsatte vækst og udvikling og til at arbejde sammen med dygtige kolleger og samarbejdspartnere om at skabe endnu større værdi for kunderne,” siger Anders Voldsgaard Clausen.
“Jeg ser især frem til at være med til at binde hele den kommercielle værdikæde endnu tættere sammen – fra produkt og sortiment til salg, marketing og kundeoplevelse – i en virksomhed, der både tør tænke stort og samtidig har hjertet på det rette sted,” tilføjer han.
Vision, mission og værdier som fundament
Ansættelsen af Anders Voldsgaard Clausen er et vigtigt skridt i realiseringen af FTZ’s vision om at vil være den ultimative partner, der direkte til og rundt om værkstedet leverer professionelle og konkurrencedygtige løsninger. Det sker med udgangspunkt i en forretningsmodel, der forener digital innovation, enkelhed, tilgængelighed, stærk kundesupport og høj professionalisme.
FTZ’s mission er at udnytte markedslederpositionen til at levere professionelle og profitable værkstedsløsninger og sikre support og samarbejde med de førende værksteder og forpligte sig til at være fageksperter, med det mest relevante produktsortiment og altid tilgængelige.
“FTZ’s værdier og strategiske fokus har været helt centrale i vores rekruttering. Vi ønsker at sætte nye standarder i branchen – ikke blot gennem vores produkter og services, men også i måden vi arbejder og tænker kommercielt på. Anders Voldsgaard Clausen matcher den ambition, og vi ser frem til at realisere de næste skridt i FTZ’s udvikling sammen med ham,” siger Michael Gadegaard.