Der er kamp om at blive danskernes foretrukne supermarked, både i den fysiske handel og på nettet. Nu satser nemlig.com stort på at komme alene i front.
Pris har alle dage været en vigtig faktor i dansk dagligvarehandel, og den er nu blevet endnu vigtigere grundet den høje inflation, der på kort tid har fået priserne til at stige meget kraftigt. Det må ikke være dyrere at købe sine dagligvarer på nemlig.com end i de billigste fysiske supermarkeder, og derfor prismatcher vi fremover 2.200 af de mest solgte dagligvarer mod Rema 1000,” siger Stefan Plenge, adm. direktør i nemlig.com.
Danmarks største onlinesupermarked vil med en række initiativer gennemføre en massiv investering i at få endnu flere danskere til at handle dagligvarer på nettet.
Kunderne hos nemlig.com kan fra i dag d. 18. august se frem til endnu billigere basisvarer, når mere end 1.800 af de mest solgte dagligvarer bliver prismatchet op mod en af landets absolut billigste fysiske dagligvarebutikker, Rema 1000.
Selvom konkurrencen på dagligvaremarkedet er hård, ser Danmarks største onlinesupermarked meget positivt på fremtiden.
”Vi er i dag markant større end før corona ramte Danmark, og danskerne har i den grad taget online dagligvarer til sig. Vi ser derfor ind i en fremtid, hvor vi tror på, at hovedparten af danskerne vil købe deres dagligvarer online, hvorfor vi om kort tid åbner vores nye varehus ved Aarhus. Varehuset vil gøre servicen for kunderne i Vestdanmark endnu bedre med mange flere leveringstider samt mulighed for bestilling og levering samme dag, hvilket, vi tror, vil få endnu flere danskere til at købe deres dagligvarer hos nemlig.com,” siger Stefan Plenge.

