De såkaldte ’smart kitchens’ kan blive en del af fremtidens supermarkeder. Konceptet er blot ét element i MENYs overordnede ambition om at udforske og udbrede en bedre madkultur.
Danske Noahs har landet en investering fra MENY på et to-cifret millionbeløb, og samtidig indgår de to et samarbejde om at skabe et nyt take-away koncept, der i første omgang udrulles i supermarkedskædens butikker i henholdsvis Herning og Bagsværd.
Ideen er, at kunderne i butikken kan vælge mellem op til 100 forskellige hoved- og sideretter af højkvalitets take-away fra mere end 14 forskellige maduniverser, og få deres bestillinger udleveret samlet indenfor 15 min.
”MENY skal tilbyde mere end dagligvarer. Vi skal tilbyde kunderne madoplevelser, inspiration og innovation af bedste skuffe. Sammen med Noahs har vi udviklet et koncept, der kombinerer ny avanceret teknologi med måltider af høj kvalitet,” siger kædedirektør for MENY, Richo Boss.
Samtidig vil konceptet lægge vægt på mere digitalisering, som skal skabe bedre kundeoplevelser netop ved at kombinere den fysiske og digitale kundeoplevelse. De nye ’smart kitchens’ kombinerer alle elementerne for tilsammen at tilbyde kunderne en unik madoplevelse af høj kvalitet.
For Noahs er åbningen af de to ‘smart ketchens’ også en vigtig trædesten på vejen mod at udbrede deres visioner og deres koncept i en bredere skala.
”’Smart kitchens’ er en vigtig satsning for os, og vi har sammen med MENY lagt en kæmpe indsats i at få alt til at spille. Det er en helt særlig følelse af spænding, man står med, når man endelig kan vise, hvad man har arbejdet så fokuseret på. Vi synes, vi har et rigtig godt koncept, som vi tror vil tage markedet med storm,” siger direktør for Noahs, Daniel Baven.
Både han og Richo Boss ser gode muligheder for på længere sigt at udbrede konceptet i alle MENYs 112 butikker.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk