Danske Unisport henter ny chief product officer (CPO) i jagten på at ramme milliardmålsætning og for at imødekomme den store efterspørgsel på fodboldudstyr.
I en tid med økonomisk ustabilitet og en presset detailbranche, har det vist sig at sport og fysisk aktivitet som fodbold står højt på forbrugernes prioritetsliste. Således oplever man hos Unisport, der primært sælger fodboldudstyr, at forbrugerne ikke holder igen med at investere i fodboldstøvler, fodboldtrøjer, benskinner og andet fodboldudstyr.
Virksomheden med adm. direktør Michael Burk i spidsen oplever fortsat stor efterspørgsel, og selskabet kan melde om en omsætningsvækst på cirka 30 procent i årets første otte måneder.
For at kunne imødekomme den store vækst og styrke organisationen, har selskabet derfor hentet Markus Wonko ind som Chief Product Officer med ansvar for strategisk indkøb og kategoristyring. Han tiltræder hos Unisport den 1. oktober 2023 og bliver en del af ledelsesteamet i virksomheden.
”Signingen af Markus Wonko viser med al tydelighed det høje ambitionsniveau, vi har i Unisport. Vi er overbeviste om, at han med sin track record i branchen og ledelsesstil vil passe rigtig ind i Unisport. Med Markus ombord har vi alle forudsætninger for at indfri vores målsætning om at omsætte for en milliard kr. i 2025,” siger Michael Burk. adm. direktør i Unisport, som fremover får rollen som Chief Dream Officer, der indebærer ansvaret for at skitsere fodboldspecialistens fremtidsplaner og indfri visionen om at få fodbolddrømme til at gå i opfyldelse.
Markus Wonko kommer med omfattende international ledelseserfaring og mere end 20 år inden for tøj- og skobranchen med hovedfokus på sports- og outdoormode. Markus har haft forskellige ledende stillinger. Senest som CEO for Boozt-ejede og nyetablerede NOORSØM Group, en virksomhed, der bygger, udvikler og genopliver skandinaviske modebrands. Han har tidligere arbejdet for brands som Adidas, Reebok og Canada Goose i både Europa og Asien.
“Jeg glæder mig enormt meget til at blive en del af et så stort brand og stærk organisation. Selskabet har gennem flere år vist, at de vokser og har en loyal kundebase. Jeg ser frem til med Michael Burk og resten af teamet at skabe et solidt fundament for at levere endnu stærkere resultater de kommende år,” siger Markus Wonko.
Unisport, der blev stiftet i 1995, omsatte i 2022 for 727,3 mio. kr. Samtidig lander Gross Merchandise Value (GMV) på 752,2 mio. kr. – en vækst på 23 pct. sammenlignet med 2021. Virksomheden sælger 89 pct. af deres produkter online, men har også fysiske butikker i Paris, Stockholm og København.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk