Entreprenørkoncernen Raunstrup finder ny chef internt. Malte Rasmussen, der startede som tømrerlærling i virksomheden, bliver forfremmet til markedschef for Raunstrups Bygningsservice division. Det sker som led i en strategisk ambition om at øge andelen af faste kunder i deres landsdækkende bygningsserviceforretning.
Raunstrups ambition er profitabel vækst de kommende år, og det skal primært ske ved et øget salg af rammeaftaler til faste kunder samt udvidelse af deres FM-segment. Som led i planen, har Raunstrup forfremmet Malte Rasmussen til ny markedschef i Raunstrup Bygningsservice.
“Jeg er stolt over at være del af en så ambitiøs og professionel virksomhed som Raunstrup. Nytænkning og visioner bliver prioriteret højt, og det er vores helt klare mål at sætte nye standarder for branchen. Vi vil skabe den sælgende organisation, og jeg ser meget frem til at være med til at sikre det i fremtiden,” siger Malte Rasmussen, markedschef for Raunstrup Bygningsservice.
Hos Raunstrup kigger man ikke kun ind i omsætningforøgelse. Udnævnelsen af den nye markedschef har også grund i en strategisk plan frem mod 2030 om medarbejdertilknytning.
Virksomheden udviklede for år tilbage en karriereplan til håndværkere, taksatorer og byggeledere og har i år iværksat endnu et internt lederkursus.
“Vi har frem mod 2030 lagt en meget bevidst og gennemarbejdet strategisk plan, som handler om intern uddannelse og udvikling af medarbejderne. Strategien er yderst essentiel for øget tilknytning af medarbejdere, og Malte er som taget ud af den plan, da han har været hos os siden sin tid som tømrerlærling. Han har vores Raunstrup DNA godt lejret i sig, og vi har nu adskillige gange set, hvordan vores interne uddannelser og forfremmelser er med til at sikre specialiseringen hos os,” siger direktør, Søren Kristensen.