Med ansættelser af utraditionelle profiler vil Jabs Group, der sælger vinduer og døre online, tage flere markedsandele og fortsætte væksten.
Den danske vinduesvirksomhed Jabs Group har i årets første kvartal vækstet 12 procent i en tid, der ifølge Head of Commercial & Marketing Thomas Hasse Therkildsen, ellers har været svær for hele branchen. Det skyldes i høj grad nye ansættelser af knap så klassiske profiler.
Vinduer og døre er muligvis ikke den mest sexede branche, men i stedet for at kigge på, hvad alle andre i vores branche foretager sig, har vi valgt at lade os inspirere, af hvad succesfulde webshops som Matas og Power gør. Derfor har vi også lavet en strategisk satsning omkring nyansættelser i en lidt anden boldgade, end man måske kunne forvente, fortæller Thomas Hasse Therkildsen, der selv er trådt ind i virksomheden for blot et halvt år siden som et led i selvsamme strategi.
Nyansættelser med bureauerfaring
Tidligere har salgsafdelingen og marketingafdelingen været todelt i virksomheden, men den pibe har fået en anden lyd med den nye strategi og ansættelserne af medarbejdere, der kommer med baggrunde indenfor bureauverdenen og er med til at sætte den ny agenda.
Jabs Group har i 2024 implementeret en ny strategi, der sammenlægger salgs- og marketingafdelingerne ved at ansætte medarbejdere med erfaring fra bureauverdenen. Formålet er at sætte en ny agenda og styrke virksomhedens kompetencer.
Blandt de nye medarbejdere er Emil Lyngbo, der arbejder med at optimere og effektivisere arbejdsprocesserne for at forbedre Jabs Groups visuelle udtryk på tværs af deres tre brands.
I marts blev Katrine Hellesen ansat som Performance Marketing Manager. Hun har en stærk baggrund fra Obsidian Digital som PPC-Konsulent og fra Merkle som Search/Media Specialist. Og så har man ansat Guilherme Barata. Den 23-årige portugiser har en uddannelse inden for teknisk programmering og multimediedesign.