Det digitale bureau IIH Nordic præsenterer et 2023-regnskab der kan fremvise vækst i et år, der ellers har budt på både recession og massive investeringer.
2023 var et godt år for danske IIH Nordic. Virksomheden kan således prale af at have hævet sin bruttofortjeneste med 22 procent og bundlinjen med 35 procent.
Det sker på baggrund af, at man har investeret massivt i udviklingen af egne produkter, og i 2023 også kunne lancere AI-løsningen Activate og data produktet Recapture 2.0.
”Jeg er imponeret over dét, teamet har skabt. Vi har formået at skabe en sund forretning og vokse sideløbende med, at vi har udviklet os internt. Vores produktlanceringer understøtter vores position som det førende databureau,” siger ars Gudbrandsson, CEO for IIH Nordic.
Han mener samtidig, at resultatet demonstrerer IIH Nordics engagement i at bringe innovative løsninger til markedet, der imødekommer specifikke kundebehov og accelererer kundernes digitale transformation.
En af årsagerne til fremgangen skyldes, at IIH Nordic bla. har arbejdet med at ændre deres forretningsmodel mod en Software-as-a-Service (SaaS) model de seneste år og i 2023 har de accelereret denne model med en solid vækst. Samtidig har de styrket vores position på andre af deres ydelser. Det har bidraget yderligere til væksten.
”Samlet set skyldes fremgangen vores strategiske fokus på innovation, kundecentrering og profitabel vækst. Med en solid base i topmoderne teknologier og et klart blik på fremtiden, er vi godt positioneret til at fortsætte vores vækstrejse og yderligere styrke vores markedsposition,” siger Lars Gudbrandsson.