Hydract A/S nedjusterer forventningerne til omsætning og resultat for 2022 og kommer med guidance for 2023.
2022 har budt på store udfordringer for Hydract A/S, der mærker følgerne af flere af de store internationale kriser, der har påvirket erhvervslivet det seneste år.
Krisen omkring COVID19 og siden krigen i Ukraine bevirker nu, at Hydract, der udvikler ventiler og andre produkter og services, nu nedjusterer forventningerne til 2022.
Kriserne bevirket, at kunderne har været afventende ift. situationen og dermed tilbageholdende med investeringer i ny teknologi. Salgsprocesserne er derfor blevet forlænget og skubbet til efteråret 2022, såvel som en række projekter forventes skubbet ind i 2023. Der forventes derfor en fornuftig ordretilgang i efterår/vinteren 2022 samt en god begyndelse på 2023.
”Vi ser en stadig stigende interesse for vores produkter, men vi må erkende, at vores salg på nuværende tidspunkt er blevet skubbet frem i tid pga. forlængede eller forsinkede beslutningsprocesser. Det var bl.a. vores forventning, at Carlsberg-koncernen ville have placeret flere ordrer i umiddelbar forlængelse af det succesfulde Hydractflex projekt på bryggeriet i Fredericia i 2021,” siger CEO, Peter Espersen i en selskabsmeddelelse.
Godkendt som leverandør
Selskabet har intensiveret indsatsen ift. salg og har oparbejdet en god international pipeline på tværs af geografier, industrier og markeder. Hertil har Hydract styrket organisationen med en ny salgschef og styrket udbuddet til kunderne med et fuldt produktprogram baseret på førende teknologi.
For at imødekomme de forventede ordrer, har Hydract sikret kritiske råvarer og står solidt ift. forventet salg og leverancer.
Vi har haft stærkt fokus på salgsaktiviteter, hvilket betyder, at vores nuværende pipeline er blevet bredere og dækker både bryggeri, mejeri og softdrink. Projekterne er konkrete, og vi tilbyder vores fulde produktprogram i konkurrence med resten af branchen. Evalueringen af resultaterne fra Fredericia har bevirket, at Hydract nu er godkendt som leverandør til Carlsbergs projekter i Europa,” siger Peter Esbensen, og fortsætter.
“Vores satsning på digital markedsføring – og kunder/myndighedernes fokus på ESG – øger kendskabsgraden ved vores mulige kunder og har skabt flere leads og styrket pipelinen. Der er dog stadig tale om komplicerede salgsprocesser på grund af den innovative og distruptive teknologi.”