Der er et meget stort vækstpotentiale i e-handlen verden over de kommende år, og i Holstebro vil Creative Force være med på vognen. Derfor vil de integrere kunstig intelligens i virksomhedens workflow-platform for at gøre produktion af kreativt indhold til e-handel lettere og mere rentabel.
Mere og mere af den almindelige handel af tøj, dagligvare og meget andet rykker i stigende grad fra de fysiske butikker og over på nettet, hvor potentialet for e-handel set over de kommende år er enormt.
Det er man klar over i Holstebro, hvor Thomas Kragelund er medstifter af og adm. direktør i Creative Force, der sammen med nogle af verdens største tøjbrands har udviklet en platform til e-handelsvirksomheder, som styrer content-workflowet fra idé til færdig produktion. Danskerne arbejder bl.a. sammen med Bestseller, Columbia Sportswear, boohoo, OTTO, ALDO, og PVH.
”I de kommende år vil e-handlen fortsætte væksten og virksomheder skal i samme takt producere stadig større mængder indhold for at tiltrække kunder, øge salget og forblive konkurrencedygtige. Vores ambition er at hjælpe e-handelsvirksomheder med at effektivisere, hjemtage og øge produktionen af det kreative indhold,” siger han.
Store investeringer
De store ambitioner og mulighederne for fremtidig vækst har nu kastet en større investering af sig fra Danmarks Eksport- og Investeringsfond, EIFO, og amerikanske Hearst Ventures, der tilsammen skyder 60 millioner kroner ind i virksomheden, der for nyligt også har åbnet kontor i Boston i USA. Sammenlagt bringer investeringsrunden Creative Forces finansiering op på i alt 125 mio. kr.
”Investeringerne fra Hearst Ventures og EIFO vil give os mulighed for at skalere og helhedsorienteret løse udfordringen med at producere indhold i billeder, video og tekst, som bruges i kundernes markedsføring og salg. Med kunstig intelligens i vores platform vil vores kunder få mulighed for at øge deres kreative produktion med en faktor ti,” siger Thomas Kragelund.
Hos EIFO er Jacob Bratting Pedersen, der er chef for direkte investeringer i bl.a. Tech-virksomheder, også begejstret for de potentialer, der ligger i Creative Force og deres platform.
”Markedet for kreative e-handelsløsninger, som den platform Creative Force er ved at udvikle sig til, er stor. Alene på den baggrund er det svært at overse potentialet,” siger han.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk