Q-Interline kan se tilbage på et 2024 med markant vækst. Omsætningen steg med over 22 procent til 39,1 millioner kroner, drevet af en stærk salgsindsats på hovedmarkederne i Tyskland, Skandinavien og Frankrig.
Der har været godt gang i væksten hos danske Q-Interline, der udvikler højteknologiske analyseløsninger til optimering af proces- og produktkvalitet.
Ikke mindst hovedmarkederne har vist sig fra sin gode side det seneste halvår, hvor særligt virksomhedens mælkeanalysator, DairyQuant GO, oplevede stor fremgang med en vækst på 80 procent sammenlignet med året før.
Samtidig voksede salget af abonnementsbaserede ydelser, som serviceaftaler og softwarelicenser, med 19 procent. Det styrker Q-Interlines tilbagevendende indtjening, der nu udgør 35 procent af den samlede omsætning.
Den positive udvikling er dog ikke uden udfordringer. Stigende udgifter til salg, markedsføring og nye medarbejdere har presset bundlinjen, og årets resultat endte med et underskud på 13,1 millioner kroner. Samtidig har virksomheden valgt at opsige samarbejdet med sin britiske distributør for i stedet at satse på direkte salg.
For 2025 forventer Q-Interline fortsat vækst. En solid ordrebeholdning, stærk pipelineudvikling og øget efterspørgsel på kerneprodukter får ledelsen til at forvente en omsætningsfremgang på mellem 21 og 41 procent.