FTZ’s chatfunktion har fået stor betydning på Frøsigs Autoværksted i Haslev på Sjælland. Værkstedets mekanikere har nemlig med et slag fået online adgang til en række eksperter, som indenfor få sekunder ved behov kan vejlede om, hvilke præcise reservedele, der skal bestilles hjem til de biler, som kunderne har indleveret til værkstedet.
I den anden ende af chatten sidder nemlig biltekniske kundesupportere hos reservedelsleverandøren FTZ og har styr på, hvilke reservedele, der passer præcis til helt bestemte årgange af særlige bilmodeller inden for alle gængse mærker.
Værkfører Sandra Garlin fra Frøsigs Autoværksted, der er en del af CarPeople-kæden, forklarer, at hun i begyndelsen var skeptisk i forhold til, hvad hun og hendes kolleger skulle bruge chatten til. Men den holdning har nu ændret sig markant.
“Chatservicen har virkelig overrasket mig. Det er blevet en uundværlig ressource, der sparer os for utrolig meget tid,” siger Sandra Garlin.
Hurtigt og effektivt
Så Frøsigs Autoværksted, der har fem mekanikere, to lærlinge og tre indskriver, benytter nu chatservicen til hurtigt og effektivt at få svar fx ved behov ifm. bestilling af reservedele. Det eneste, der kræves, er bilens registreringsnummer og en kort forklaring af det nødvendige arbejde.
“Med FTZ’s chat kan vi øjeblikkeligt få faglig assistance til at finde de rigtige dele, hvilket sikrer, at vi ikke spilder tid eller ressourcer på forkerte bestillinger,” forklarer Sandra Garlin.
Denne service er ikke kun en tidsbesparer men forbedrer også kvaliteten af det arbejde, der udføres i værkstedet.
“Det betyder mindre ventetid for vores kunder og mere effektiv arbejdsdag for vores mekanikere,” tilføjer Sandra Garlin.
FTZ’s chatservice er bemandet af kompetente medarbejdere med teknisk baggrund, som leverer ekspertise og vejledning, når det er mest nødvendigt. Dette skaber en direkte linje til specialiseret viden, som understøtter værksteder over hele landet i deres daglige drift.
“FTZ’s chatservice er en gamechanger for branchen. Den muliggør en mere strømlinet arbejdsproces og sikrer, at vi altid har de rigtige dele på det rigtige tidspunkt,” slutter Sandra Garlin.