Med det nye chokoladelignende alternativ THIC (This Isn’t Chocolate) vil Endless Food Co give branchen en bæredygtig og mere prisstabil vej frem. Det har de nu rejst millioner til.
7,5 millioner kroner.
Det er resultatet af en investeringsrunde, der netop er blevet foretaget af danske Endless Food Co, der med sit chokoladealternativ, THIC (This Isn’t Chocolate), tilbyder chokolade- og fødevareindustrien en velsmagende, langsigtet, konkurrence- og bæredygtig løsning til deres produktion.
Verden over er chokoladeindustrien under pres, og din yndlingschokolade bliver da også konstant enten mindre eller dyrere. Årsagen er, at priserne på kakao er mere end fordoblet det seneste år. Det skyldes højere globale temperaturer og uforudsigeligt vejr, som har ødelagt kakaohøsten og skabt problemer i forsyningskæden.
”Den konventionelle kakaoproduktion er desværre kendt for sine arbejdsmiljøproblemer. De miljømæssige konsekvenser er dog lige så alarmerende, idet kakaoproduktionen bidrager til omfattende skovrydning, truer biodiversiteten og forværrer klimaforandringerne. Det er her vi forsøger at skabe en forandring. Investeringsrunden giver os et godt afsæt for at gøre det,” siger Maximillian Bogenmann, co-founder og CEO i Endless Food Co.
Den netop overståede investeringsrunde har rejst 7,5 mio. kr. – og investeringerne er særligt anført af Nordic Foodtech VC med støtte fra EIFO og Rockstart. Den nye kapital gør det muligt for virksomheden at skalere produktionen, foretage strategiske ansættelser, øge salgsindsatsen og dermed positionere virksomheden til yderligere vækst i Danmark og resten af Europa.
Investorerne er kommet ombord for at støtte Endless Food Co’s vision og impact-rejse og anerkender virksomhedens potentiale til at forandre chokoladeindustrien:
“Endless Food Co har et virkelig godt bud på et alternativ til chokolade. Deres ingrediens passer perfekt til vores strategi om at støtte foundere, der løser de dybe underliggende problemer i vores globale fødevaresystem: Kakao er en klimatruet afgrøde, som vil blive dyrere i takt med, at udbuddet bliver mindre, og efterspørgslen fortsætter med at stige,” siger Louise Rørbæk Heiberg fra Nordic Foodtech VC.
Samtidig med den nye investering kan virksomheden afsløre et nyt kommercielt partnerskab med 7-Eleven Danmark, som markerer et vigtigt skridt i forhold til at gøre THIC tilgængeligt for forbrugere i hele landet.