Den danske Digital Asset Management (DAM) SaaS-virksomhed, Digizuite, har haft gang i væksten de seneste år. Og det første halvår af 2022 den gode udvikling.
Med en vækst på 34 % i ARR (Annual Recurring Revenue), lander Digizuite på en omsætning på 37.4 mio kroner i første halvår af 2022.
Samtidig et rekordstort antal nye kunder i Asien og stillehavsområdet, ligesom årets samlede churn beløb sig til 3 %.
I løbet af første halvår af 2022 gjorde Digizuite solide fremskridt ved at øge den årlige tilbagevendende omsætning med 5,3 mio kroner, en ny rekord for H1. Samtidig havde man held at udvide den eksisterende kundebase. En stærk US-dollar havde en positiv indflydelse på abonnementsværdien for det nordamerikanske marked, som nu udgør 55% af den samlede ARR.
Stærke resultater i nettoomsætningsfastholdelsen, som er på 118 %, ligger er et godt stykke over målet på 100 %.
Dog har Digizuite ikke opnået den ønskede salgseffektivitet, hvilket har ført til en reorganisering af salgsafdelingen, og som allerede nu øget effektivitet og omkostningsbesparelser.
“Vi har indtil videre eksekveret med succes på store dele af strategien, og Digizuites pipeline og produktportefølje er stærkere end nogensinde før. Opbygningen af virksomheden har krævet betydelige investeringer i alle dele af virksomheden. Vi er nu nået til et punkt, hvor organisationen har styrken og evnerne til at levere accelereret vækst, som var et af hovedmålene fra børsnoteringen,” siger CEO, Kim Wolters, og fortsætter.
“Vækststrategien fra børsnoteringen indikerede, at rentabiliteten ikke ville blive opnået før udgangen af 2024 på grund af store investeringer i go-to-market aktiviteterne, produktet og det globale fodaftryk.”