Den digitale platform Make Influence har for nyligt indgået nye samarbejder med både banken Lunar og pensionsselskabet Grandhood. Disse nye partnerskaber skal sikre, at influencere får bedre vilkår som digitale iværksættere med henholdsvis billige erhvervskonti og fleksible pensionsordninger.
De er kommet for at blive, influencerne, og på globalt plan var branchen da også estimeret til at være mere end 110 milliarder kroner værd i 2022.
Dog er influencernes vilkår ofte tvivlsomme, hvis man spørger i deres egen branche. Mange af de digitale iværksættere må stå helt på egne ben, når det kommer til eksempelvis regnskaber, indbetaling til pension og erhvervsforsikringer. Derfor arbejder influencer-virksomheden Make Influence for at lave om på netop dette.
”Helt grundlæggende er det vores mål, at vi skal gøre det så nemt som muligt at være influencer. Vi vil gerne understøtte dem i deres professionelle karriere, så de har tid og overskud til at gøre lige nøjagtig dét, som de brænder for, og som skaber værdi for de virksomheder, som de samarbejder med,” siger Anders Scheuer, der er Head of Partnerships & Agencies i Make Influence.
Han mener derfor også, at partnerskaberne med Lunar og Grandhood er skridt i den rigtige retning, da den skal skabe den bedste bankløsning for influencere.
Målrettet fokus
Hos Lunar har man for øje, at brugerne af bankens løsninger fokuserer på det, de er gode til, i stedet for at skulle bruge tid på at flytte penge rundt på forskellige konti.
“Der er helt sikkert et godt match mellem vores to virksomheder. Make Influence er en ung digital virksomhed, der helt grundlæggende prøver at gøre livet lettere for iværksættere, og det er sådan set de samme værdier, som Lunar har. Et af vores mål er også at gøre livet lettere for iværksættere gennem et digitalt produkt, og derfor glæder det os, at vi kan hjælpe endnu flere iværksættere,” siger Søren Holst.
Udover Lunar har Make Influence indgået samarbejde med forsikringsselskabet Grandhood, der især arbejder med selvstændige og mindre virksomheder.
“Med dette samarbejde synes jeg, at vi tager et socialt ansvar på os. Vi kan se, at influencerne er en gruppe, som har virkelig ringe adgang til gode pensions- og forsikringsvilkår. Det vil vi gerne hjælpe med at lave om på. I vores tilfælde har vi bygget en digital platform, fordi det gør vores pensionsordning mere fleksibel. Dermed imødekommer vi i højere grad influenceres, og andre freelanceres, varierende indtægter,” forklarer Jon Lieberkind, der er Founder & Co-CEO i Grandhood.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk