Kunstig Intelligens er ét af tidens helt store emner, og hos danske NOISY MAY har man valgt at tage den nye teknologi til sig, og modehuset nye AI-baserede modekonsulent er nyeste skridt på vejen.
Hun hedder Alva, og hun er sat i verden for at skabe nye modedesigns ud fra sin store data-baserede viden om mode og trends. Den AI-baserede modekonsulent er skræddersyet til at forudsige trends, tendenser og foreslå styles i det Bestseller-ejede NOISY MAYs kollektioner.
”Vi vælger at prøve kræfter med integration af datadrevne indsigter og trendanalyser, fordi vi forventer, at den nyskabende teknologi vil supplere vores evne til at reagere på hurtigt skiftende modetrends og levere kollektioner, der meget præcist matcher efterspørgslen blandt vores kunder,” siger Jerome Rolland, International Commercial Manager i NOISY MAY.
Han fortæller videre, at samarbejdet med Alva er baseret på data og kan dermed bidrage til større indsigt i vores nøglemarkeder.
Som kollega og modekonsulent er Alva en avatar, der er designet til at forstå og ramme målgruppen, og hun præsenterer sine designideer gennem tekstbeskrivelser, moodboards og visuelle oplæg, som NOISY MAYs designerne kan fortolke.
“Vi har naturligvis været spændte på at byde Alva velkommen til vores team. Hun er baseret på en banebrydende teknologi, som kan supplere vores kreative team. Den nye måde at samarbejde med en kunstig intelligens kan bidrage til optimering og effektivisering. Vi har store forventninger til, at vores produkter og kampagner kommer til at stå endnu stærkere med Alvas hjælp,” siger Jerome Rolland.