Odense Sport & Event A/S fik i seneste regnskabsår en samlet omsætning på 324,4 mio. og lander et overskud før skat på godt 25 mio.
Sidste år kunne Odense Sport & Event A/S præsenterer et underskud på 5 millioner kroner før skat, ligesom resultatet på den primære drift lå på blot, 3,4 millioner kroner.
Dette billede blev vendt på hovedet i 2023, hvor koncernen kan præsentere et overskud på 25 millioner før skat – og hvor den samlede omsætning lå på næsten 325 millioner kroner.
“Målet er altid sorte tal på bundlinjen, og det er lykkedes os at skabe et godt resultat i 2023, hvilket selvfølgelig er positivt. Vi har dog samtidig en ambition om aldrig at være tilfredse, forstået på den måde, at der altid er plads til forbedringer og udvikling. Vi har en masse spændende ting i støbeskeen, som vi forventer at se udbyttet af i de kommende år,” siger adm. direktør, Enrico Augustinus.
Odense Sport & Event består af fem forretningsben: Fodbold (OB), turisme (3 hoteller), events (messer og konferencer hos Odense Congress Center og Nature Energy Park), koncerter fra Live Culture samt eventcatering og frokostordninger fra Smag&Smil.
Særligt turismebenet fortsatte sin udvikling og bidrog mest til det positive årsresultat. Hotel Odeon i midtbyen havde fortsat mange besøgende, og på Sydfyn fik badehotellet Stella Maris den højeste online kundetilfredshed blandt badehoteller i Danmark.
Enrico Augustinus hæfter sig også særligt ved, at fodboldklubben OB bidrager positivt til det samlede regnskab.
“Odense Boldklub er samlet set blevet en bæredygtig klub, der leverer sorte tal, blandt andet på baggrund af stigende spillersalg, og som har en stor og loyal fanskare bag sig. Vi ser igen i år gode takter fra akademiet, hvor både U15- og U17-holdet overvintrer på førstepladsen i deres respektive rækker,” siger han.