Der var travlhed hos den danske Monsenso, der tilbyder en digital sundhedsløsning, og det giver blod på tanden for fremtiden.
2023 var et godt og travlt år for Monsenso, der bl.a. underskrev kontakte med nye store kunder, og oplevede en kontinuerlig vækst gennem hele året.
Det står da også at læse i det netop offentliggjorte årsregnskab, hvor man kan bl.a. kan læse, at omsætningen steg til lidt over 9,6 millioner kroner – en vækst på mere end tre millioner i forhold til 2022.
Samtidig forbedrede man det primære driftsresultat, der endte med et underskud på knap 1,4 millioner kroner – mod et underskud på lige under 4 millioner året inden.
CEO, Thomas Lethenborg, tror på, at markederne for digitale sundhedsløsninger til at støtte behandling af mentale og kroniske lidelser samt real-world dataindsamling i studier fortsat er attraktive, og han forventer at disse vil vokse stærkt i årene fremover.
“På grund af aldrende befolkning og øget fokus på mental sundhed er de europæiske sundhedssystemer under mere pres end nogensinde før for at finde nye, skalerbare, data-drevne løsninger, der kan hjælpe til at behandle flere patienter hjemme og levere god sundhed med færre ressourcer,” siger han.
Af årsregnskabet fremgår det også, at Monsenso gennem det seneste år, er blevet en den af flere nye, større kundeprojekter med både farmaceutiske virksomheder og med private og offentlige sundhedsorganisationer.
“Med større engagement i både kunde- og innovationsprojekter in det forgangne år, vores kontinuerlige flow af nye forskningsresultater og den imponerende udvidelse af vores platform er vi godt positioneret til at hjælpe endnu flere sundhedsorganisationer og medicinalvirksomheder med at levere bedre behandlinger til flere mennesker med færre ressourcer,” siger Thomas Lethenborg.