December byder på trængsel, alarm og prisjagt for danskerne. Nye tal fra tilbudsplatformen MineTilbud stiller skarpt på, hvordan danskernes indkøbsvaner ændrer sig i decembersammenlignet med resten af året.
Smør, snaps og and.
Julen og de store indkøb til julebordet står for døren – og det får danskerne til at gå på tilbudsjagt.
Nye tal fra teknologi- og medievirksomheden Dayli, der står bag tilbudsplatformen MineTilbud,viser, at søgningerne på en række dagligvarer stikker af på platformen i december sammenlignet med resten af året.
Se listen: Oksemørbrad overhaler juleklassikerne
• Oksemørbrad – 715% flere søgninger i december
• Risalamande – 698% flere søgninger i december
• Rødkål – 675% flere søgninger i december
• And – 495% flere søgninger i december
• Fiskefilet – 302% flere søgninger i december
• Snaps – 282% flere søgninger i december
• Flæskesteg – 248% flere søgninger i december
• Piskefløde – 219% flere søgninger i december
• Rejer – 188% flere søgninger i december
• Smør – 84% flere søgninger i december
Kilde: MineTilbud (Tallene er procentvis stigning i antallet af søgninger på MineTilbud i december sammenlignet med resten af året)
”Julen er en dyr og travl måned, og der er rigtig mange penge at spare i julebudgettet ved at sammenligne priser og planlægge sine indkøb – især med tanke på de stigende fødevarepriser. Helt generelt ser vi, at danskerne er blevet markant mere prisbevidste og aktive i jagten på at få hver en krone til at holde længere. Indtil videre har vi i december måned haft 20% flere læsninger på MineTilbud samlet set sammenlignet med december sidste år,” siger Lasse Gubbertsen, der er direktør i Dayli, som står bag MineTilbud.

