Der er store ambitioner hos Nord Collection, der driver fem hotellejlighedsbrands i Danmark, og som drømmer om at have hele 500 hotellejligheder alene i København.
Det er kun seks år siden, at Nord Collection så dagens lys første gang, og siden da det det gået stærkt, og det danske hotelbrand er værksted kraftigt.
Væksten har givet ambitioner for fremtiden, og målet for hotelkæde er da også at adminsitrere hele 500 hotellejligheder i København om bare to år.
“Vi er fire foundere uden baggrund inden for hospitality. Det betyder, at vi har haft lettere ved at slagte nogle af de ting, der måske ikke behøver at være en del af hoteldriften. Vi har f.eks. ikke nogen reception på stedet. Vi har én central reception, som håndterer al gæstekommunikation. Det er en kæmpe besparelse for os, men vi mener også, at det er en forbedret gæsteoplevelse,” siger Sune Liengård, der er medstifter af Nord Collection.
De har fuldstændig digitaliseret indtjekningen, som ifølge Sune Liengård normalt er en stressende og besværlig for mange. Derudover er en grund til den væksten i kæden, de såkaldte operatøraftaler, hvor ejerne af de bygninger, som Nord Collection driver hotellejligheder fra, får et særligt attraktivt afkast, som ikke findes andre steder på markedet.
“Ejerne af bygningerne har i 2022, og det bliver det samme i 2023, fået mellem 4000-5000 kroner pr. kvadratmeter i afkast efter alt på nær skat og afskrivninger, afhængigt af ejer. Det er der aldrig nogle, som har præsteret før,” siger Sune Liengård.