It-virksomheden SKG Services Europe udvider nu deres igangværende samarbejde med GN Store Nord. Det sker for at automatisere og forbedre håndteringen af pengestrømme.
Der er mål om at sænke de administrative timer, der bruges på eksempelvis egenkontroller i GN Store Nord. Til det formål har de indgået samarbejde med it-viksomheden SKG Services Europe og en nyskabende fintech-løsning.
I takt med en stigende internationalisering entrerer virksomheden nu med et nyt og mere omfattende samarbejde med SKG Services Europe for at strømline håndteringen af sine pengestrømme og processer med internationale banker.
“Vi er en meget international virksomhed, der opererer både i Europa, Nordamerika, Australien og Asien, og det stiller enorme krav til vores bankforretning og f.eks. håndtering af valutarisici, opkøb af virksomheder samt gæld og lån i udlandet,” siger Senior Director, Head of Group Treasury & Insurance hos GN, Arne From.
Derfor har man valgt at skrue op for samarbejdet omkring den fintech-løsning, der leveres af SKG Services Europe, der allerede arbejder tæt sammen med Microsoft, der også er GN’s foretrukne it-platform og forretningssystem.
Det betyder i praksis, at når Microsoft foretager opdateringer i sin software, så er opdateringerne med det samme afstemt med SKG og implementeret i SKG’s løsninger. Dermed behøver GN-medarbejderne ikke længere at skulle holde øje med, at ændringerne folder sig korrekt ud i flere forskellige systemer samtidig, hvilket før har været en følelig opgave.
“I dag anvender vores medarbejdere meget tid på at kontrollere og kvalitetssikre vores data. Fremover kan vi hovedsageligt automatisere dette arbejde, og det vil frigive ekstra ressourcer til vigtigere strategiske opgaver,” siger Arne From.

