Nu kan du liveshoppe hjemme fra sofaen med den nye streamingtjeneste, Sprii, og der er allerede bred opbakning omkring konceptet blandt de danske forretninger.
En onlinemarkedsplads for liveshoppere. Det er konceptet bag Sprii, en helt ny dansk streamingtjeneste, der første gang åbnede torsdag d. 29. september.
“Vi har set en stor efterspørgsel blandt forbrugerne på en streamingtjeneste, der samler alt liveshopping-indhold ét sted. Derfor har vi skabt Sprii.live, et online inspirationsunivers med tusindvis af salgsvideoer. Det bliver liveshoppernes svar på Netflix og YouTube,” siger Christian Vester, en af grundlæggerne af Sprii.
På tjenesten kan brands promovere deres shows, og så fungerer det som en one-stop-shop for forbrugeren, der kan følge alle sine yndlingsbrands, hoppe fra butik til butik og gøre et køb med få klik direkte i videoen.
Handler om underholding
Ifølge en rapport fra Dansk Erhverv benytter op mod hver femte dansker sig fra tid til anden af liveshopping, Af rapporten fremgår det også, at det ikke er tilbudsjagten, der får danskerne til at liveshoppe, men i høj grad også underholdningsværdien, fællesskabet og muligheden for at blive inspireret.
“Liveevents handler om meget andet end salg for os. For eksempel bruger vi live-formatet til at træne sammen med vores følgere og til at gå i dybden med vores kollektioner. Vi vil gerne møde vores kunder i øjenhøjde og give plads til spørgsmål, inspiration og vejledning. Dét kan vi gøre, når vi går live på sociale medier – og lige straks også på Sprii”, siger Mette Lyngholm, grundlægger af Eyda, der laver sportstøj til kvinder, og som er et af de brands, der vil benytte sig af Sprii.
Ifølge Sprii har flere hundrede forretninger allerede udvist interesse for streamingtjenesten. Blandt de interesserede er både tøjbutikker, slagterier, garnforretninger, smykkeforhandlere, fødevarekæder, elektronikforretninger og meget andet. En af de forretninger, der er ivrige efter at vise deres liveshows på Sprii, er Coolshop.
“Vi er slet ikke i tvivl om, at det her bliver stort for både butikkerne og forbrugerne, så selvfølgelig skal vi være med fra starten. Faktisk har vi længe drømt om, at al liveshopping blev samlet ét sted, sådan at forbrugerne kunne få den ultimative liveshopping-oplevelse. Det får de med Sprii”, siger Maria Lykke, Head of Marketing hos Coolshop.