Indkøbscenteret Fields, der ligger på Amager, er klar med et nyt koncept omkring liveshopping. Her skal storcenteret fremvise og sælger julegave fra en række centerbutikker via Facebook.
Koncepter med liveshopping har for alvor fået fat i danskerne, og stadigt flere events og koncepter om liveshopping ser i disse måneder dagens lys.
Ifølge den seneste E-handelsanalyse fra Dansk Erhverv har hver tredje unge dansker liveshoppet eller deltaget i liveauktioner online over den målte tremåneders periode i år.
Men hvor det foreløbigt har været enkeltbutikker, som har solgt varer via liveshopping, lancerer Field’s nu et nyt liveshopping-koncept, hvor man kan købe varer fra en række centerbutikker.
“Field’s ligger i København, men har kunder over hele landet. Med vores liveshopping-koncept kan vi personligt betjene vores kunder fra andre regioner. Vi fastholder vores DNA om at rumme alt under et tag ved at samle et stort udvalg inden for varekategorier som tøj, legetøj, interiør, personlig pleje og oplevelser. Det gør juleshoppingen mere bekvem ikke at skulle besøge samtlige livesessions fra enkeltbutikker,” siger Cecilie Thomsen, Center Marketing Manager hos Field’s.
Det er Field’s-butikkernes positive erfaringer med liveshopping, der har inspireret til det nye koncept.
Personlig kontakt til kunderne
Spørger man Jens Birkeholm, der er markedschef for Dansk Mode og Tekstil og tidligere direktør for Dansk Detail, er liveshopping slået voldsomt igennem i modebranchen siden corona, og det er specialvarer snarere end dagligvarer, som sælges.
“For et storcenter er det et nyt og spændende initiativ, som viser, at det er med på bølgen. Det er en mulighed for personlig kontakt og tæt dialog med kunderne, og de fleste i detailhandlen har i forvejen en naturlig flair for performance, der brænder igennem til kunderne. Med et godt og koordineret samarbejde med centerbutikkerne kan det blive en succes,” siger Jens Birkeholm.
Hos Field’s er det Simone Holland-Møller, der ejer Field’s eksterne SoMe-bureau So Social, der sammen med en kollega toner frem på skærmen og agerer personlig shopper under Field’s fire livesessions i december.
“Vi går op i at være i øjenhøjde med forbrugerne og få skabt relationer med dem ved at besvare løbende spørgsmål om for eksempel størrelse og afhentningsmuligheder. Vores erfaring fra tidligere livesessions er, at personligheden bag skærmen sælger mange gange bedre end produkterne i sig selv.”
Op til jul holder Field’s liveshopping den 6., 13., 20. og 21. december via centerets Facebook-side.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Det koster kun 1.500 kr. ekskl. moms.
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen
via e-mail klaus@marketconnect.dk

