Selskabet DriveClever, en del af FTZ og en førende aktør inden for flådehåndtering herunder service-, reparation- og skadesarbejde, melder om en kraftig stigning i antallet af kunder, der planlægger at omlægge deres bilflåde til el-biler inden for det næste år.
Sådan lyder det fra Charlotte Nelander Christiansen, der er driftmanager hos DriveClever.
Hun forklarer, at tendensen ses hos både DriveClevers private og offentlige kunder, hvor selskabet tilsammen håndterer mere end 20.000 biler i forskellige flådeaftaler, hvor DriveClever håndterer både service, reparationer og skader for kunderne. DriveClever har samarbejdsaftaler med 120 værksteder i hele landet, så den enkelte bil sjældent skal køre langt for service og/eller reparation.
“Vi ser især tendensen med en samlet omlægning til el- og hybridbiler hos de kommuner og offentlige virksomheder, der har flådeaftaler hos os og som søger at fremme bæredygtig mobilitet,” siger Charlotte Nelander Christiansen.
En del af FTZ’s værkstedskoncepter
Hun forklarer, at værkstederne, som DriveClever samarbejder med, også er en del af FTZ’s værkstedskoncepter.
“På den måde sikrer vi, at både kvaliteten og uddannelsesniveauet på værkstederne er et sted, hvor vi er sikre på, at vores kunder får den optimale service. Så vores erfaring og brede netværk af værksteder giver os en unik position til at understøtte den grønne omstilling hos vores kunder,” fortæller Charlotte Nelander Christiansen.
Med 120 værksteder over hele Danmark og en række tilpassede service- og reparationsaftaler, herunder muligheder for abonnementer på service uden uventede omkostninger, er DriveClever godt rustet til at møde den stigende efterspørgsel på el-bil servicering. Aktuelt dækker DriveClever mere end 20.000 biler under deres flådeaftaler, hvoraf en stigende andel nu er el-biler. Derudover har hundredvis af private og erhvervskunder også service og/eller reparationsaftaler for deres biler. Cirka 25. pct af disse biler er el-biler.
“Det er vores mål at sikre, at alle vores kunder, uanset hvor de befinder sig på deres rejse mod en mere bæredygtig flåde, får den nødvendige support og service, som kan gøre overgangen så glidende som mulig,” tilføjer Charlotte Nelander Christiansen.