Med en bruttofortjeneste på over 53 mio. kr. og et resultat før skat på næsten 20 mio. kr. leverer Ditur et solidt regnskab for 2024. Den aarhusianske virksomhed, der er Skandinaviens førende onlineforhandler af ure, høster frugten af stærk kundeloyalitet, solidt fodfæste i Norden og stigende salg på de europæiske eksportmarkeder.
“Vi er både stolte og taknemmelige over, at mere end 67.000 kunder har givet os en gennemsnitlig vurdering på 4,6 ud af 5 stjerner på Trustpilot. Det er en klar indikator på, at vores kombination af stærke produkter, fair priser og god service rammer rigtigt – både i Danmark og ude i Europa,” siger Kasper Dissing, CEO i Ditur.
Den stigende efterspørgsel på tværs af Norden og Europa har bidraget til et forbedret driftsresultat, som nu skal bruges til at udvide Diturs internationale tilstedeværelse.
“Vi har i dag webshops i otte lande og fysiske butikker i Danmark, Norge og Sverige. På den baggrund har vi en solid base til at skalere videre. Derfor har vi sat os for at åbne op for salg i mindst fem nye markeder i løbet af 2025,” fortsætter Kasper Dissing.
Ditur oplever fremgang på både eksisterende og nye markeder og har i det forgangne år investeret i sortimentsudvidelser og butiksåbninger.
Den danske ur-selskab tilbyder et bredt sortiment som autoriseret forhandler af anerkendte internationale urbrands såsom Schweiziske Tissot, Certina, Hamilton samt Japanske Seiko, Casio, Orient og mange flere.
Derudover ejer Ditur også egne brands som Lugano, Studsgaard, Dissing, Faucon og Cavetto. Disse ure kombinerer godt design, materialekvalitet og overkommelige priser og udgør cirka 5 pct. af Diturs salg.