Tiderne er dyre og svære for mange, og hos Danske Shoppingcentre har man opnået store resultater ved at skrue ned for varmen, og ikke mindst at skrue ned for julebelysningen i december.
Danske Shoppingcentre omfatter i alt sytten storcentre i Danmark, der iblandt Fisketorvet i København og Aalborg Storcenter. Da krisen for alvor kradsede, og priserne på energi bragede i vejret, satte de derfor initiativer i søen for at sænke energiforbruget.
Man skruede ned for varmen, og mange steder skruede man samtidig ned for julebelysningen. Det resulterede i en besparelse på 21,3 % i sidste kvartal af 2022.
“Det er helt forrygende, at man har kunnet reducere forbruget så meget. Medarbejdere har arbejdet kreativt med alt, man kunne finde på, for at komme i mål med et lavere forbrug,” siger adm. direktør, Jesper Faurholdt.
Oprindeligt havde man sat sig for at spare ti procent i sidste kvartal af 2022, sammenlignet med året før. Dog viste de igangsatte initiativer sig at være langt mere effektive end forventet. Og det giver blod på tanden om fremtidige energisparende initiativer. De sparede 21,3 % svarer til, hvad 423 gennemsnitlige husstande bruger i el på ét år.
“Vi kommer til at tage mange af de her tiltag, som er blevet gode vaner, med ind i 2023. Det har været et tema før at arbejde med energireduktion, og denne reduktion i store procenter tager vi med videre,” siger Jesper Faurholdt.
Skal din virksomhed på MarketConnect?
Vil du have din virksomheds kontaktoplysninger på MarketConnects artikler, så potentielle kunder hurtigt kan få fat i jer?
Ønsker du kontaktoplysninger på en artikel om din virksomhed?
Ønsker du at annoncere?
Ønsker du at blive ConnectPartner?
Så kontakt redaktør Klaus Thodsen:
E-mail: klaus@marketconnect.dk