Med mange års erfaring fra bilbranchen tiltræder Allan Olsen som ny direktør hos Semler Group Service. Hans erfaring skal drive optimering af processer, styrke garanti afvikling og sikre endnu bedre kundetilfredshed i takt med, at Semler Gruppen vil tage førertrøjen inden for eftersalgsservice for elbiler.
Allan Olsen har haft ledende roller i bilbranchens service- og eftersalgssektor gennem flere årtier. Senest som Head of Service hos AVN Gruppen og tidligere i nøglepositioner hos Iveco, Volvo Trucks og Scania.
Med stærk strategisk indsigt i teknisk support og forretningsudvikling indtager han en central rolle i at styrke Semler Group Services position i markedet.
“Jeg ser frem til at være en del af Semler Group Service og arbejde tæt sammen med vores forhandlerpartnere for at skabe mere strømlinede processer, nedbringe svartider og sikre høj kvalitet i alt, hvad vi leverer. I sidste ende handler det om at sikre maksimal kundetilfredshed og løfte vores samlede service til et nyt niveau,” siger Allan Olsen.
Han glæder sig samtidig over, at Semler Gruppen allerede har taget førertrøjen på og introduceret 5 år samlet garanti på alle elektriske person- og varebiler, solgt og leveret fra en af Semler Gruppens forhandlerpartnere.
Erfaren strategisk leder i et marked i forandring
Bilbranchen oplever i disse år store forandringer, ikke mindst med overgangen til elbiler, hvor eftersalgsmarkedet bliver en stadig vigtigere vækstmotor. Semler Gruppen har en ambition om at tage førertrøjen inden for eftersalgsservice i elbilbranchen, og Allan Olsen får nu en nøglerolle i transformationen.
“Vi er glade for at få Allan med ombord. Hans store erfaring inden for eftersalgsservice vil være en vigtig brik i vores ambition om at styrke serviceoplevelsen på tværs af vores forhandlernetværk. Hans lederskab og branchekendskab vil være afgørende for at tage Semler Group Service til et højere effektivitetsniveau, så vores forhandler- og servicepartnere i stedet kan bruge endnu mere fokuseret tid med deres kunder,” siger Lars Kornelius, CEO i Skandinavisk Motor Co.
Semler Group Service er en enhed med omkring 100 medarbejdere, der blandt andet driver Semler Academy, hvor uddannelsen af teknikere spiller en vigtig rolle i at imødekomme den stigende efterspørgsel efter specialiseret viden. Med Allan Olsen ved roret er koncernen godt rustet til at optimere serviceleverancerne og sikre en endnu stærkere kundecentreret tilgang i et marked i hastig forandring.